|
|
|
1987
Corso nummer: |
35 |
|
|
Datum: |
13 september 1987 |
|
|
Voorzijde programmaboekje 1987
Bezoekers: |
- |
|
|
Aantal wagens: |
15 |
|
|
Korpsen: |
,,Die Tambourijnen van die Stadt Eyndhoven", Eindhoven
Drumfanfare ,,De Valkenieren", Valkenswaard
P-M drumfanfare ,,Pro Musica", Woensel
Harmonie ,,De Dommelecho", Dommelen
,,Oefening Baart Kunst", Rhenen
Fanfare ,,EMOS", Borkel en Schaft
Drumfanfare ,,St. Brigida", Netersel
Kon. Harmonie ,,UNA", Valkenswaard
Showband en Drumfanfare ,,Sint Joris", Hoogeloon
Harmonie ,,De Volharding", Aalst- Waalre
Stratums Muziekkorps ,,St. Cecilia", Stratum
Harmonie St. Cecilia", Asten
Tiroler fanfare, Niel (bij Antwerpen) België
Tambour-Show- en Majorettenkorps ,,Lucia", Beek-L.
J.H.C. van Renssencorps Heerenveen, Heerenveen |
|
|
Route: |
Irenestraat, Reisvennestraat (opstellen), Maastrichterweg, Peperstraat, Reisvennestraat, Maastrichterweg, Peperstraat, Reisvennestraat, Maastrichterweg, Markt |
|
|
Het weer: |
Regen maar tijdens corso droog, max. temp. 19,7 graden |
Juryleden:
D. Pols, Z. Landsheer, F.M. van der Linden, W. de Joode en W. Olthoff.
Secretaris: C.H. Moorrees.
Juryrapport Algemeen:
Dit Corso kenmerkte zich door de toepassing van nieuwe, gedurfde contructies en grote variatie in onderwerp en aanpak:
Karel en de Elegast versus Donald Duck!
Voorts was er wederom sprake van een zeer hoog peil, goede ideeën en verrassende uitwerkingen.
De jury zou in de toekomst gaarne geïnformeerd willen blijven over de beschikbaarheid van de verschillende dahlia-kleuren, zowel in positieve als in negatieve zin omdat zij dit belangrijk vindt bij haar overwegingen en beoordeling.
Het blijft belangrijk te beseffen, dat de corsowagens vanaf straat niveau waargenomen worden.
Soms bleek namelijk dat op zichzelf interessante details pas vanaf een vrij hoog standpunt zoals de tribune, ‘ontdekt’ werden.
De jury weet niet goed raad met de beoordeling van de wagens, die om technische redenen niet aan het corso kunnen deelnemen.
Tot nu toe zijn deze wagens beoordeeld alsof zij het gehele parcours hadden afgelegd. Of dit helemaal eerlijk is ten opzichte van de andere deelnemers, is de vraag.
Wellicht is dit een probleem waarvoor het Bestuur i.o.m. de corsobouwers een oplossing kan bedenken.
Is een technische inspectie m.b.t. de constructie van het ontwerp tijdens de uitvoering, geruime tijd voor het corso zinvol?
1 |
Reisvenne Oranje |
Geisha |
439 |
2 |
De Kreijenbeek |
Tortelduifjes |
436 |
3 |
Dommelkant |
De ontmoeting |
435 |
4 |
Hazestraat |
Karel en de Elegast |
421 |
5 |
Wilhelmina |
Spiegelpaleis |
403 |
6 |
Het Kompas |
Het woud met de vele gezichten |
366 |
7 |
Oud Dommelen |
De doos van Pandora |
364 |
8 |
Leenderweg |
Waterpret |
363 |
9 |
Crescendo |
Weer of geen weer |
354 |
10 |
Stadsebergen |
Op weg naar… |
348 |
11 |
Kerkakkers |
Ramayana |
344 |
12 |
Graafschap |
Hi-Tec Cats |
340 |
13 |
Dommeldal |
This is Disney |
329 |
14 |
Borkel en Schaft |
Panda-familie |
309 |
15 |
Oruva |
Als de kat van huis is… |
299 |
> Bekijk hier een overzicht met foto's van alle Corso's van 1953 tot en met 1999
|